شخصیت حقوقی هیات سه نفره، منشاء انتخاب و دامنه اختیارات آنان


نحوه ورود هیات سه نفره به این پروژه و حدود اختیارات آنان مبنی بر خرید امانی ملک در اینجا توضیح داده شد. با این وصف هیات سه نفره، در مراجع مختلف، تصمیم گیری ها، امضای اسناد و مدارک و مکاتباتی که دارد، خود را هیات منتخب خوانده و اختیارات موسعی برای خود قائل است. این درحالیست که از مجلس هفتم تا این تاریخ(23 بهمن ماه 1391)، مبنا، زمان، دامنه وظایف واختیارات و اعضا و تعداد نفراتی که آنها را انتخاب کرده اند، معلوم نیست و قهرا از این پس نیز هرگونه تنظیم صورت جلسه ای مبنی بر منتخب بودن انان به منظور توجیه اقدامات غیرقانونی و انتقال مال غیر، فاقد وجاهت می باشد و عطف به ماسبق نخواهد شد. بنابراین هرگونه تصمیم و اقدام هیات مذکور تنها درصورتی وجاهت قانونی خواهد داشت که نمایندگی و یا وکالت آنان و حدود آن بطور رسمی و در چارچوب ضوابط و مقررات قانونی در مجمع عمومی با حضور اکثریت مالکین اصلی پروژه تصویب و نافی و سالب حقوق شرعی و قانونی سایر اعضا نباشد.

قدرمتیقن این است برخلاف آنچه که هیات سه نفره در مکاتباتی که دارند پیوسته خود را "هیات منتخب" قلمداد می کنند، تاکنون بصورت رسمی هیچگونه انتخاباتی برای انتخاب این هیات توسط مالکین اصلی پروژه(358 نفر) صورت نگرفته است و آنها بدلیل این که سند مالکیت زمین کوثر بنام آنهاست بصورت "فضولی" خود را به سهامداران پروژه تحمیل کرده اند.

دستکم تا تاریخ 14 تیرماه 1388 هیات سه نفره حتی برای اخذ تسهیلات بانکی نیز کوچکترین وکالتی نداشته است و ناگزیر در این تاریخ طی فرم پیوستی از اعضای پروژه تقاضا کرد تا به نامبردگان برای دریافت وام و استفاده از آن در پروژه مسکن آنان را وکیل خود نمایند.

به هر روی، اگر هیات سه نفره موصوف برای خود شان امین و یا وکیل منتخب را هم قائل باشند، در این صورت نیز حدود اختیارات آنان تابع احکام امین و وکیل به شرح مندرج در قوانین موضوعه است و بیش از آن حق تصرف در اموال موکل خود را ندارند و وکیل یا امین نمی تواند عملی را که از حدود وکالت او خارج است انجام دهد.

از طرفی بعضی از اعضای هیات سه نفره در طول این مدت همزمان تحت عناوین مختلفی مانند؛ مالک، ناظر پروژه، کارپرداز، کارفرما، پیمانکار، مقاطعه کار، کارپذیر، خریدار، فروشنده، مجری طرح، وکیل،... و امین مکاتبه و فعالیت کرده و خریدها نیز توسط آنها صورت گرفته است. اجتماع این عناوین در سهامداران محل تامل است و این پرسش مطرح می شود که یک سهامدار چگونه می تواند همزمان دارای چند شخصیت حقوقی نسبتا متفاوت باشد.

وانگهی باکدام منطق و استدلال برزگر با دارا بودن مدرک غیرمرتبط و عدم تخصص لازم مجری طرح بزرگی مانند پروژه کوثر شده و همزمان چند مسئولیت به عهده او واگذار شده است!؟
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد