مبایعه نامه های مخدوش مربوط به زمین 358 نفر!

پس از انتقال غیرقانونی سند زمین متعلق به 358 شریک بنام آقایان محسن کوهکن، طاهر آقابرزگر و ایرج ندیمی، تا سال 1394 اتفاقات فراوانی در این پروژه رخ داده است که به تدریج یکایک آنها با افکار عمومی در میان گذاشته خواهد شد. این پست به تشریح مبایعه نامه های مخدوش خرید زمین که ناظر به یکی دیگر از اتهامات متهمین است اختصاص دارد


1-افراد موصوف بدون این که سندی در اختیار شرکا قرار دهند به آنها اعلام کرده بودند که در تاریخ 14 اسفند 85 زمین مورد اشاره را طی مبایعه نامه شماره 6072، از فردی بنام بفات اله صوفیان به قیمت 108376748000 ریال خریداری کرده اند. (سند شماره 1)

1.2-به دلایلی که در پی آمده است، سه نماینده مذکور در معامله ای که طبق ادعای آنان ارزش آن حدود 11 میلیارد تومان بوده است، در حالی با یک باصطلاح فروشنده معامله کرده اند که تا لحظه تنظیم مبایعه نامه شماره 6072، هیچ مدرکی که حاکی از مالکیت وی بر زمین باشد در اختیار نداشته است. به همین سبب ملاحظه می شود که در بند 1 ماده 1 مبایعه نامه، قسمت «اصالتا/وکالتا/ولایتا» و «پیرو وکالتنامه شماره...» کاملا خالی است و هیچ نشانی از سند مالکیت اعم از سند رسمی و مبایعه نامه، ... و وکالتنامه فروشنده در آن وجود ندارد!!

2-پس از پیگیری های فراوان و تامین دلیل مبنی بر رویت سند مالکیت و مبایعه نامه های خریدار و فروشنده، اتفاقات جالبی رخ داد:

2.1-آقای بفات اله صوفیان(در حضور نماینده سابق شهرستان گرمی و یک شاهد دیگر) و همچنین آقای ابراهیمی رئیس وقت تعاونی منطقه 2 شهرداری و یکی از فروشندگان زمین( در حضور آقای مهدی خزعلی)، تصویر مبایعه نامه شماره 6071 را بعنوان مبایعه نامه مورد معامله ارائه دادند(سندهای شماره 2 و 3) و حتی آقای صوفیان مشابه همین سند را از شماره ای که در (سند شماره 4) منعکس می باشد به دفتر آقای ابراهیمی فاکس کرد. تاریخ این مبایعه نامه 14 بهمن 85 قید شده است!

2.2-پس از کش و قوس های فراوان و طرح این پرسش که متهمین، زمین 11 میلیارد تومانی را با کدام سند و مدرکی که دلالت بر مالکیت آقای بفات اله صوفیان دارد خریداری کرده اند، سرانجام آقایان کوهکن، ندیمی و برزگر؛ مبایعه نامه شماره 6071 را که در آن تاریخ 85/11/19 قید شده است را ارائه دادند!(سند شماره 5)

2.3-در مبایعه نامه شماره 6071(سندهای 5-2)، فروشنده تعاونی منطقه 2 و خریدار آقای صوفیان و قیمت زمین 94159800000 ریال؛ یعنی ملبغی معادل بیش از 14 میلیارد ریال کمتر از آنچه که در مبایعه نامه آقایان کوهکن، ندیمی و برزگر قید شده است!

2.4-نکته جالب اینجاست که در مبایعه نامه شماره 6071(سندهای 5-2)؛ اولا-چک ها و مبالغ مندرج در آن(موضوع ماده 3)نیز مطلقا با آنچه که رخ داده است مطابقت ندارد و مبالغ آن از محل حساب مشترک پروژه پرداخت شده است؛ ثانیا-اولین چکی که بعنوان ثمن معامله پرداخت شده است، چک بانکی شماره 54775 عهده بانک ملی شعبه مجلس است که در تاریخ 14 اسفند 85 صادر و از حساب مشترک پروژه پرداخت شده است!!

2.5-در هامش و در ذیل مبایعه نامه شماره 6071(اسناد 5-2)؛ تاریخ 14 اسفند 85 قید شده که مفهومش این است که برخلاف تاریخ های جعلی 85/11/14 و یا 85/11/19 در صدر مبایعه نامه‌های مخدوش(اسناد شماره 5-2)، این باصطلاح مبایعه نامه نیز در تاریخ 14 اسفند 85 و پس از ساعات و دقایقی پس از تهیه باصطلاح مبایعه نامه شماره 6072 مورخ 14 اسفند 85(سند شماره 1) تهیه و تنظیم شده است!!

2.6-سند شماره 7 و 8 که توسط آقای صوفیان و درحضور شهود ارائه شده نیز به صراحت بیانگر این واقعیت است که باصطلاح مبایعه نامه شماره 6071 هم در تاریخ 14 اسفند 85 و همزمان با مبایعه نامه شماره 6072 مورخ 14 اسفند 85 (سند شماره 1) تهیه و تنظیم شده است!

2.7-ابهامات موجود در مبایعه نامه ها و تاریخ های متناقض و همچنین شماره و مبالغ چک های مندرج در ماده 3 مبایعه نامه ها باندازه کافی گویای آنچه که حدس می زدم بود، لذا برای حصول اطمینان بیشتر و رفع هرگونه ابهام و تردیدی از طریق شورای حل اختلاف دادخواست تامین دلیل داده و ضمن مراجعه به متصدی بنگاهی که اوراق مبایعه نامه به او تعلق دارد از او خواسته شد که اسناد مالکیت آقای صوفیان و مبایعه نامه مربوط به معامله او با سه نماینده اشاره شده را ارائه دهد، نامبرده چند روز بعد در حضور دو شاهد مبایعه نامه های برابر با اصل شده شماره 6071 و 6072 را که تاریخ تنظیم هر دوی آنها در 14 اسفند 85 است تحویل اینجانب داده و گفت مبایعه نامه شماره 6071 در محل تعاونی و مبایعه نامه شماره 6072 در دفتر آقای کوهکن تهیه شده، بدون این که باو اجازه ورود به این دفتر را بدهند. جالب اینجاست که وقتی از او پرسیدم چه کسی بجای شما مبایعه نامه ها را امضا کرده است اظهار بی اطلاعی کرد. گفتنی است که در هر دو مبایعه نامه شخص دیگری بجای متصدی بنگاه، «از طرف» امضا کرده است!!(سندهای 6 و 6.1)

3-با این که خریدار در بهارستان، فروشندگان و زمین در شمال تهران قرار دارند، اما اوراق مبایعه نامه مذکور متعلق به بنگاه کوچکی در جنوب تهران(خیابان کمیل) است که بدون حضور متصدی و مشاور املاک در دفتر آقای محسن کوهکن تهیه و تنظیم شده فاقد امضای بنگاه دار می باشد و شخص دیگری تحت عنوان «از طرف» آنرا جعل کرده است!

3.1-آقای خلیل شیسیان کارمند وقت مجلس و نماینده آقایان کوهکن، برزگر و ندیمی در پروژه موصوف، پای هر دو باصطلاح مبایعه نامه های شماره 6071 و 6072، را به عنوان شاهد امضا کرده است که بیانگر آگاهی و اشراف آقایان نسبت به آنچه که در مبایعه نامه ها رخ داده است می باشد!(سند شماره 6.1)

4-اینکه در مبایعه نامه شماره 6072، در قسمت خریدار متهمین قید کرده اند «به نمایندگی از طرف چند صد نفر نمایندگان دوره هفتم و نمایندگان ادوار قبل(سند شماره 1)، لیکن چنانکه در پست قبلی اشاره شد، سند رسمی را بنام خود ثبت و دریافت کرده اند!!

...تو خود خوان از این مجمل حدیث مفصل را!!

نظرات 1 + ارسال نظر
تهرانی دوشنبه 4 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 11:57 ق.ظ

با سلام ، میخواستم ازتون سوْال کنم آیا اینکه خرید و فروش در مجتمع کوثر انحصاری به دست پسر برزگر انجام میشه قانونیه ؟؟!! منافعش چرا تو جیب اینا باید بره ؟ تا کی میخوان إز أین پروژه بخورن ؟ چرا همه ما مثل گوسفند سرمونو کردیم تو آخور انگار نه انگار ، اقا اعلمی خدا به سر شاهده ما لیاقتمون امثال همین برزگر و پسراشن ، خود من الان ٢ سال فقط عین یه گاو میام سایت شما رو میبینم و میرم ، همین ، ولی خدا شاهده از شما ممنونم ، یادمه اون موقعی که هنوز شما اینکارو شروع نکرده بودی برزگر و پسراش اصلا جواب سلام ما أعضاء رو نمی دادن ولی حالا اوضاع خیلی فرق کرده ، بازم إز شما ممنونم ، احساس میکنم همه ما به خاطر بی غیرتیمون مسیولیم پیش خدا اول بعدشم پیش شما ، یا حق

جناب تهرانی! مادامی که این جماعت به حق و حقوق خود آشنا نیست و کنار گود ایستاده و بدون پرداخت کمترین هزینه ای منتظر است یکنفر از جیب خود هزینه های کارشناسی و دادرسی را بپردازد و خود کوچکترین کمکی برای استیفای حقوقش نکند آیا اانتظار دارید که متهمین از این گوشت قربانی که هشت سال خود و نزدیکانشان از آن ارتزاق کرده اند دست بردارند!؟ این اول کار است مادامی که آنها از این پروژه خلع ید نشده اند و سند بنام آنهاست، بخور بخورها همچنان ادامه خواهد یافت و تازه طلبکار هم خواهند شد. لااقل خود شما پیشقدم شده و این هیات مدیره بی خیر و برکت را وادار کنید تا مجمع عمومی را تشکیل داده و از وکیل پرونده و متهمین بخواهند که در جمع حضور یافته و ضمن ارائه گزارش و مستندات خود و وضعیت پرونده به پرسش های حاضرین پاسخ دهند. همین مطالب عینا به هیات مدیره هم منتقل شده اما متاسفانه تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است. اگر این جلسه در سالن اجتماعات پروژه و یا هرمحل دیگری که تعیین می شود تشکیل شود بسیاری از سوءاستفاده ها و حقایق و راهکارها جهت خلع ید و استیفای اعضا به حقوق کاملشان، برای شرکای پروژه روشن خواهد شد و سیه رو خواهد شد هرکه در او غش باشد!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد