زمانبندی اجرا، نوع مصالح و قیمت تعهد شده پروژه طبق آخرین تعهدات هیات سه نفره همراه با مدارک جدید

<خیلی مهم>

در آبان ماه 1387 توسط هیات سه نفره مرکب از آقاطاهر برزگر، ایرج ندیمی و محسن کوهکن، شرکت مهندسین مشاور بلند مرتبه پیمان و شرکت خدمات فن آوری های نوین عمران(CCL-IRAN)گزارشی با عنوان "گزارش عملکرد فنی-اجرائی مجتمع مسکونی کوثر تا تاریخ 87/8/18" منتشر و در اختیار سهامداران قرار گرفت.

به موجب این گزارش و جدول برنامه زمانبندی اجرای پروژه کوثر منتشره(جدول 1) اشخاص اشاره شده با اشاره به شروع پروژه از اول تیرماه 1387،متعهد شده اند که پروژه را با مصالح مذکور در سه جدول نازک کاری تیپ ارزان(جدول 2)، نازک کاری تیپ معمولی(جدول 3) و نازک کاری تیپ لوکس(جدول 4) و به قیمت های مندرج در جداول مذکور، حداکثر ظرف 30 ماه تکمیل و در اختیار سهامداران قرار دهند. 

الف-زمانبندی اجرای پروژه

تعهدات اشخاص مذکور طبق برنامه زمانبندی اجرای پروژه کوثر(جدول 1)، بشرح زیر بوده است:

1-انجام کل عملیات پروژه حداکثر 903 روز(تا اواخر آذرماه 1389). یعنی 31 ماه قبل

2-انجام عملیات خاکبرداری حداکثر 180 روز

3-انجام عملیات فضای سبز حداکثر 300 روز

4-انجام عملیات نازک کاری حداکثر 480 روز

طبق جدول مذکور انجام کل عملیات هریک از بلوک های A، B،  C و D باید حداکثر طرف 720 روز بپایان می رسید.


جدول 1

 


ب-قیمت های تمام شده سه تیپ ساده، معمولی و لوکس

اگر از پاره ای ابهامات در مورد برخی خریدها و قیمت های اعلام شده مانند قیمت اسکلت بندی صرفنظر کنیم که پیمانکار مخلوع بنا به دلایلی دوگانه برخورد کرده است، در جداول مندرج در صفحات 6-4، علاوه بر تعیین نوع مصالح بکار رفته در سه تیپ ارزان، معمولی، و لوکس، قیمت های تمام شده هریک از آن ها هم بشرح زیر قید شده است:

1-سرانه قیمت تیپ ارزان به ازای هر متر مربع فضای مفید با احتساب خاکبرداری: 7706462 ریال طبق جدول 2

2-سرانه قیمت تیپ معمولی به ازای هر متر مربع فضای مفید با احتساب خاکبرداری: 9112963 ریال طبق جدول 3

3-سرانه قیمت تیپ لوکس به ازای هر متر مربع فضای مفید با احتساب خاکبرداری: 9937713 ریال طبق جدول 4


جدول 2

 


جدول 3

 

هیات سه نفره، شرکت مهندسین مشاور بلند مرتبه پیمان و شرکت خدمات فن آوری های نوین عمران(CCL-IRAN) متعهد شده بودند که در مهلت های اشاره شده پروژه را طبق جدول شماره 4 و با استفاده از مصالح لوکس و قیمت مذکور در آن  تکمیل و تحویل سهامداران دهند:

سایت کوثر نیز با حذف جدول مربوط به نوع مصالح بکار رفته در صفحه 6 گزارش، تنها جدول مربوط به قیمت تمام شده تیپ لوکس در پائین این صفحه را در اینجا قرار داده است.


جدول 4

 

هیات خودسر پس از خلع ید خودسرانه پیمانکار و اجرای امانی پروژه توسط خود در 15 شهریور 89 در جمع دهها نفر از سهامدارانی که در محل پروژه گرد هم آمده بودند متعهد شد که با 16 درصد زیر قیمت پیمانکار خلع ید شده، یعنی به قیمت تمام شده از قرار هر متر مربع 8347679 ریال با استفاده از مصالح تیپ لوکس، پروژه را اجرا و تحویل دهد!

تا این لحظه که 31 ماه از انقضاء آخرین مهلت و تعهد هیات سه نفره گذشته است، هنوز نازک کاری و محوطه سازی و فضای سبز پروژه باتمام نرسیده و از هریک از سهامداران واحدهای 156 متری مبلغ 230 میلیون تومان و از سهامداران واحدهای 75 متری معادل 135.4 میلیون تومان خواسته شده است و به عبارت دیگر پس از 7 سال سرمایه گذاری تاکنون واحدهای 156 متری هر متر مربع 1474359 تومان و واحدهای 75 متری هر متر مربع 1850333 تومان برای سهامداران اولیه تمام شده است و واحدهای 78 متری به 75 متری تقلیل یافته و هنوز تکلیف واحدهای تجاری و 80 واحد احداث شده در طبقات 10 و 11 با ارزش دهها میلیارد تومان که متعلق به 358 سهامدار کوثر است مشخص نمی باشد!!

بر این اساس از سه حال خارج نیست:

یک-این قبیل تخلفات و سهل انگاری ها که منجر به ایراد خسارت به سهامداران شده است ناشی از عملکرد شرکت مهندسین مشاور بلند مرتبه پیمان و شرکت خدمات فن آوری های نوین عمران(CCL-IRAN) می باشد، در این صورت هیات سه نفره بعنوان امین سهامداران باید زیان و خسارت ناشی از دیرکرد و تخلف از پیمان را از طریق تضمین های اخذ شده از پیمانکاران جبران کند. در هرصورت مسئولیت آنها مشترک می باشد.

دو-مسئولیت دیرکرد و خسارت و زیان های ناشی از آن بخاطر خلع ید غیرقانونی از پیمان کار و  اجرای امانی آن توسط هیات سه نفره و شخص برزگر بعنوان مجری طرح است که بدون داشتن تخصص و تجربه و دانش مرتبط با آن این مسئولیت را بدون اجازه سهامداران عهده دار شده و در طول این مدت بدون کوچکترین نظارتی هرآنچه را که مابل بوده انجام  داده و زیر بار خواسته های مشروع سهامداران معترض مبنی بر تغییر ترکیب هیات سه نفره نرفته اند. در این صورت نیز علاوه بر مسئولیت هیات، شرکت خدمات فن آوری های نوین عمران(CCL-IRAN) و همچنین شرکت مهندسین مشاور بلند مرتبه پیمان نیز تا قبل از خلع ید از مسئول جبران خسارت وارده به سهامداران می باشد.

سه-در اثر سهل انگاری ها، و سوء عملکرد هیات سه نفره، شرکت مهندسین مشاور بلند مرتبه پیمان و شرکت خدمات فن آوری های نوین عمران(CCL-IRAN) و تبانی به عمل آمده میان این سه، به سهامداران پروژه کوثر خسارت وارد شده است که در این صورت هم هر سه مسئولند و باید خسارات وارده را جبران نمایند.

کافیست کارشناسان امر با امعان نظر هرچه دقیقتر در خصوص موارد فوق و همچنین مصالح بکار رفته در پروژه را همراه با قیمت های زمان خریداری شده بررسی نمایند تا معلوم شود که اولا مقصر ایراد خسارت به سهامداران کیست؟ ثانیا تاکنون چه تخلفاتی تا در این پروژه صورت گرفته است و ثالثا آیا هیات خودسر پروژه را با مصالح تعهد شده تیپ لوکس احداث کرده و یا مصالح بکار رفته ترکیبی از مصالح مندرج در جداول تیپ ساده و معمولی است!؟

همه تلاش و اصرار ما معطوف به رفع هرگونه ابهام و روشن شدن حقایق، یافتن پاسخ پرسش های فوق و بررسی عملکرد هیات سه نفره در طول هفت سال گذشته مستقل از دخالت های این هیات و توسط کارشناسان رسمی تعیین شده از سوی مراجع قضائی است و نه حسابرسی دوستانه و مورد تائید رفقای قدیم و افراد ذینفع!


لینک های مرتبط:

چرا حسابرسی دوستانه!؟

سند تعهدات هیات مبنی بر تکمیل پروژه ظرف 2 سال تا پایان 89 و قیمت تمام شده آپارتمان ها

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد