قیمت زمین پروژه و علت عدم شفافیت و انتشار گزارش و اسناد مربوط به عملکرد هیات خودسر در سایت رسمی پروژه!!


پروژه «آفتاب» متعلق به نمایندگان مجلس هشتم در سال 90 با مدیریت آقایان مقیمی استاندار فعلی استان مرکزی و تابش رئیس وقت سازمان مسکن آغاز و در سال 92 با بهترین مصالح که بگفته آقای غیاثوند معاون اداره کل بودجه و امور مالی مجلس شورای اسلامی اغلب از ایتالیا و فرانسه تامین شده، تکمیل و تحویل سهامداران آن شد.

لطفا سری به پایگاه خبری این پروژه بزنید و شفافیت عملکرد مدیریت آفتاب و صدها گزارش و سند و مدرک مربوط به پیشرفت گام به گام این پروژه را بررسی و مطالعه کنید آنگاه به پایگاه رسمی پروژه کوثر که از سال 85 آغاز و هم اکنون بصورت ناقص به سهامداران تحویل می شود و بسته بودن و عدم شفافیت عملکرد 8 ساله متهمین و هیات خودسر تحمیل شده به سهامداران پروژه را مقایسه کنید تا به دلایل پنهان کاری ها و عدم شفافیت سه نفری که تنها بخاطر انتقال سند مشاعی زمین بنام خود، بیش از 7 سال خود و خواسته هایشان را بر اعضا تحمیل کرده اند پی ببرید:

 

1)پایگاه خبری پروژه آفتاب متعلق به مجلس هشتم:

 

http://aftab22.com/

 

2)پایگاه خبری پروژه کوثر:

 

http://kosar-majles.com/

 

در پروژه ای که 8 سال از عمرش می گذرد و قیمت تمام شده هر متر مربع آن با مصالح نامرغوب تقریبا برابر است با قیمت تمام شده هر متر مربع پروژه «آفتاب» و ارزش آن صدها میلیارد تومان بوده است، حتی به تعداد انگشتان یک دست هم گزارش و سند و مدرکی که حاکی از اطلاعات مربوط به مراحل مختلف ساخت این پروژه و عملکرد بسته هیات خودسر و پیمانکار و ناظر و سایر کارکنان خانوادگی متهمین باشد مشاهده نخواهید کرد. تا کنون از خود پرسیده اید چرا هیچ گزارش و سند و مدرکی در این سایت منتشر نمی شود!!؟؟  

فقط در نظر داشته باشد که بگفته سیدحسین ابراهیمی مدیرعامل وقت تعاونی مسکن کارکنان شهرداری منطقه 2 تهران که زمین پروژه را به متهمین فروخته است، درحال حاضر قیمت هر مترمربع زمین در منطقه ای که پروژه در آن واقع شده است بین 15-14 میلیون است بدون اینکه متهمین در افزایش قیمت زمین و ارزش افزوده آن کوچکترین نقش و دخالتی داشته باشند.


بر این اساس اگر سهامداران فقط به پرداخت مبلغ 42 میلیون تومان قدرالسهم خود بابت سهام 156 متری و 22 میلیون تومان بابت سهام 78 متری از زمین خریداری شده در 21 خرداد 86 اکتفا کرده و از پرداخت دهها میلیارد تومان وجوه مطالبه شده توسط متهمین و هیات خودسر تحمیل شده خودداری می ورزیدند، امروز تنها بابت فروش زمین متعلق به 358 سهامدار با فرض اینکه قیمت هر متر مربع آن 14 میلیون تومان باشد، ارقام زیر حاصل می شد:


  17766 متر مربع زمین ضربدر 14 میلیون = 248724000000 تومان ارزش کل زمین


-در ازای پرداخت 22 میلیون تومان قدرالسهم اولیه زمین تا اردیبهشت 86، فقط قدرالسهم کنونی هر سهامدار 78 متری از زمین پروژه معادل 500 میلیون تومان خواهد شد.


-در ازای پرداخت 22 میلیون تومان قدرالسهم اولیه زمین تا اردیبهشت 86، فقط قدرالسهم کنونی هر سهامدار 156 متری از زمین پروژه معادل یک میلیارد تومان خواهد شد.


آنهم تنها در ازای پرداخت 22-42 میلیون تومان قیمت زمین و نه بیشتر!


اکنون اگر در بدبینانه ترین حالت قیمت هر متربع زمین مذکور را 12 میلیون تومان در نظر بگیریم خواهیم داشت:


17766 متر مربع زمین ضربدر 12 میلیون = 213192000000 تومان ارزش کل زمین


-در ازای پرداخت 22 میلیون تومان قدرالسهم اولیه زمین تا اردیبهشت 86، فقط قدرالسهم کنونی هر سهامدار 78 متری از زمین پروژه معادل 426 میلیون تومان خواهد شد.


-در ازای پرداخت 42 میلیون تومان قدرالسهم اولیه زمین تا اردیبهشت 86، فقط قدرالسهم کنونی هر سهامدار 156 متری از زمین پروژه معادل 853 میلیون تومان خواهد شد.


براستی پس از 8 سال دوندگی و پرداخت دهها میلیون تومان بابت هزینه های احداث، هم اکنون قیمت یک واحد آپارتمان شما چند است!؟


در این صورت در ازای پرداخت قدرالسهم خود از زمین ناچار به پرداخت بهره های بانکی هنگفت و هزینه های گزاف احداث نیز نبودید!!


اینک امیدواریم سهامداران متوجه شده باشند که چرا شکات اصرار دارند که شکایت خود را پیگیری کنند و چرا متهمین خود را به آب و آتش می زنند تا آنها را از ادامه شکایت خود منصرف نمایند و شما از حقایق آگاه نشوید و چرا در پایگاه خبری یک پروژه 8 ساله به ارزش صدها میلیارد تومان، هیچگونه سند و گزارشی در خصوص عملکرد هیات سه نفره خودسر منتشر نمی شود و چرا پس از طرح شکایت در دادسرا 4-3 سند و گزارش موجود در سایت هم حذف گردید!!؟؟

دلیل این امر برای وکلا کاملا روشن است!


سوال دیگر اینکه؛ چرا شما به مدت 7 سال عهده دار پرداخت حقوق و مزایای اشخاصی شده اید که در حق شما ظلم و ...و در اثر سوءاستفاده و سوء مدیریت خود پروژه را 5 سال بتعویق انداخته اند و هم اکنون با کمال وقاحت حق مدیریت هم مطالبه می کنند!!؟؟


کسی که در برابر ظلم ظالم سکوت کند شریک در اعمال اوست و کسی که قادر به گرفتن حق خود نیست چگونه می تواند مدعی استیفای حقوق دیگران باشد!؟


وانگهی آیا سزاوار است که در اثر بی تقاوتی و تسامح سهامداران، 3 نفر با 358 نفر که اغلب آنها جزء مقامات کشوری هستند اینگونه رفتار کرده و عاقبت نیز به ریش همه بخندند!؟




نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد