تشکیل جلسه برای اتخاذ تصمیمات مهم در کوثر به شیوه هیات خودسر!!

                                           <مهم مهم>


این هم نمونه دیگری از اقدامات هیات خودسر! تشکیل نشست مهم بدون اعلام دستور جلسه و رعایت تشریفات قانونی!!!

اخیرا هیات خودسر از طریق ارسال پیامکی به اعضاء، از آنها به شیوه زیر برای حضور در نشست مورد نظر دعوت به عمل اورده است:  

"اعضای محترم پروژه کوثر

باسلام: پیرو اطلاعیه های قبلی نشست جلسه اعضاء محترم در روز 28 فروردین سال 92 در ساعت 3 بعد از ظهر برقرار است. عدم شرکت عضو محترم با توجه به تصمیم های مهم در مورد ادامه پروژه به منزله تضییع حق و حقوق عضو خواهد بود"!!!

یک- نظر باینکه پروژه کوثر ملکی مشاعی است و شراکت اعضا در آن از جنس مشارکت مدنی محسوب می شود، در چنین نشست هائی اتخاذ هرگونه تصمیمی که مغایر با خواست و اراده همه شرکا باشد کان لم یکن و فاقد مشروعیت لازم است. بنابراین همچنان که شرکت اعضا در چنین جلسات بی نتیجه ای برای آنان امتیازی محسوب نمی شود، عدم شرکت شرکاء در آن هم مطلقا سبب تضییع حق و حقوق انان نخواهد شد.

سه-چنان که پیش از این نیز اشاره شده است، با فرض اینکه مصوبات و تصمیمات اتخاذ شده در چنین نشست هائی مشروعیت هم داشته باشد، تشکیل هرگونه مجامعی برای تصمیم گیری تابع تشریفاتی است. نمونه ای از شیوه دعوت هیات مدیره پروژه مسکونی آفتاب


مواد مذکور در فصل دوّم آئین‌نامه نحوه تشکیل مجامع عمومی(موضوع تبصره 3 ماده 33 قانون بخش تعاونی)،مصوب 9/3/1387 نیز در مورد نحوه تشکیل و دعوت مجمع مقرر می دارد:

ماده7-هرتعاونی مکلف است حداقل یکی ازروشهای انتشار آگهی در جراید کثیرالانتشار یا محلّی و یا دعوتنامه کتبی [با اخذ رسید و یا پست سفارشی به آخرین اقامتگاه قانونی اعلام شده عضو به تعاونی] یا هر دو روش را انتخاب و در اساسنامه قید نماید. علاوه بر این الصاق آگهی دعوت در محل دفتر اصلی و شعب و نمایندگی‌ها و محل کارگاهها و فروشگاه‌های تعاونی همچنین درج آن در پایگاه اطلاع رسانی [وب سایت مربوطه درصورت وجود] نیز الزامی است.

تبصره 1- دعوت اولین مجمع عمومی تعاونی از طریق دعوتنامه کتبی با اخد رسید و یا پست سفارشی به آخرین اقامتگاه قانونی اعلام شده عضو به تعاونی و یا از طریق روزنامه کثیرالانتشاری که در آن دعوت به عضویت آگهی شده صورت می‌گیرد.

ماده8-  در تعاونی‌هایی که دارای بیش از یکصد عضو می‌باشند، انتشار آگهی دعوت الزاماً از طریق روزنامه‌های کثیرالانتشاری که در مجمع عمومی عادی تعیین گردیده، صورت می‌گیرد.

ماده9- مجمع عمومی که اقدام به تعیین روزنامه کثیرالانتشار می‌نماید، مکلف است روزنامه کثیرالانتشار دیگری را نیز بعنوان روزنامه علی البدل انتخاب تا در صورت عدم انتشار روزنامه اصلی، آگهی‌های مربوطه در آن درج گردد.

تبصره- درصورتیکه روزنامه اصلی به هر دلیلی منتشر نگردد و روزنامه علی البدل نیز تعیین نشده باشد، هیأت مدیره تعاونی مکلف است مجمع عمومی عادی را جهت تعیین روزنامه جدید تشکیل دهد. دعوت این مجمع و هر مجمع دیگری که در فاصله بین عدم انتشار روزنامه قبل و تعیین روزنامه جدید تشکیل می‌شود، منحصراً از طریق دعوتنامه کتبی با اخذ رسید و یا با پست سفارشی به آخرین اقامتگاه قانونی اعلام شده عضو به تعاونی بعمل می‌آید و رعایت قسمت اخیر ماده 7 نیز الزامی است.

مندرجات یک دعوتنامه:

ماده10- ‏دعوت مجمع عمومی ضمن درج تاریخ انتشار باید مشتمل بر نکات ذیل باشد:

1.    نام تعاونی. 2.    نوع مجمع عمومی اعم از عادی، عادی بطور فوق‌العاده، فوق‌العاده. 3.    نوبت مجمع.

4.    دستورجلسه.

5.    تاریخ وساعت برگزاری. 6.    محل برگزاری ونشانی کامل آن.

7.    زمان و مکان بررسی وکالتنامه‌ها برای مجامع عمومی یک مرحله‌ای و صدور برگه حضور در مجمع.

8.    نحوه و مهلت ثبت نام در انتخابات هیات مدیره و بازرسان [برای مجامع عمومی با دستور انتخابات].

اکنون پرسش این جاست که این تصمیمات مهم و سرنوشت ساز و تضییع کننده حق و حقوق چیست و چرا بروش های قانونی و متعارف قبلا به اعضا اعلام نمی شود تا با آمادگی و مطالعه کامل در نشست ها حضور بهمرسانند!! چه تصمیمی مهمتر از اجرای خواسته های برحق شرکا مبنی بر حسابرسی دقیق و اصلاح ترکیب هیات مدیره وجود دارد که هیات خودسر در طول 6 سال گذشته هرگز به آن تن نداده است!!

سه-باتوجه باین که هیات خودسر، همچنان به اقدامات خودسرانه و غیرقانونی خود ادامه می دهد و از خواسته قانونی بسیاری از شرکا مبنی بر اصلاح ترکیب هیات مدیره و انجام حسابرسی دقیق تمکین نمی کند، لاجرم جمعی از اعضای پروژه مصمم اند با طرح شکایت، مراتب را از طریق مراجع قضائی پیگری نمایند. بدین منظور طی اظهارنامه های ارسال شده برای هیات خودسر به هریک از سه عضو ابلاغ و هشدار داده شده است که هرگونه نقل و انتقال و خرید و فروش اموال مشاعی در پروژه کوثر غیرقانونی و قابل پیگرد قضائی است!

 

لینک های مرتبط:

ارسال اظهارنامه، اولین گام و اتمام حجت به هیات 3 نفره!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد