تشبّثات جدید هیات خودسر؛ خسن و خسین هر سه دختران مغاویه حستند!


هیات خودسر که اینک پی برده عده ای عزم خود را جزم کرده اند تا ضمن حسابرسی دقیق از عملکرد 6 ساله آنها به سال ها یکه تازی و خودسری های انان پایان داده و مو را از ماست کشیده و آنها را به تمکین از خواسته های قانونی و مشروع شرکای پروژه کوثر وادار سازند، بحکم "الغریق یتشبّث به کل حشیش"، هربار برای مظلوم نمائی و تحریک دیگران برای وادار کردن افراد پیگیر به عقب نشینی، به ترفند جدیدی متوسل می شوند. گاه تلاش می کنند اقدامات اشخاص پیگیر را اغراض شخصی جلوه دهند، گاه تلاش و اصرار خود برای تشکیل جلسه خصوصی با دیگران و ... بعضی ها را وارونه جلوه می دهند، گاهی شایع می کنند که درصورت تداوم پیگیری های قانونی ممکن است پروژه متوقف شود!! گاهی هم به دروغ شایع می کنند که ادامه پیگیری های کمیته نظارت به کاهش قیمت پروژه منجر شده و یا می شود!!

در همین راستا این بار هیات خودسر پیامک زیر را برای اعضای پروژه ارسال کرده است: "بخاطر نیاز شدید مالی پروژه و نبودن تقاضا برای خرید واحدهای اضافی(بنا به دلایل اعلامی در اطلاعیه موجود در سایت پروژه) تعدادی از واحدهای 158 متری با ده درصد تخفیف و80 درصد پیش پرداخت به اعضا فروخته می شود"!!!

نظر به اینکه منظور هیات خودسر از دلایل اعلامی، ناظر به پیگیری های مسئولانه اشخاصی است که می خواهند از سرنوشت دهها میلیارد تومان سرمایه های شرکا آگاه شوند؛ این ترفند جدیدشان بنوعی یادآور عبارت "خسن و خسین هر سه دختران مغاویه حستند" می باشد، لذا ذکر چند نکته ضروری است:

یک- ابتدا فرض می کنیم که اتهام هیات خودسر مبنی بر امکان به تعویق افتادن تکمیل پروژه درصورت پیگیری های قانونی ما محتمل باشد، در جائی که دهها میلیارد تومان سرمایه بی زبان 358 سهامدار 7 سال تمام اسیر سوء مدیریت و ... هیات خودسر بوده و پروژه ای که قرار بوده حداکثر ظرف 24 ماه پس از سال 85 تکمیل شود، 4 سال به تعویق افتاده و زمان تکمیل آن هم هنوز نامعلوم است، چه اشکالی دارد که تکمیل پروژه دو ماه دیگر هم به تعویق بیافتد اما با اتخاذ تدابیر لازم ضمن جلوگیری از هرگونه تبانی، حیف و میل  و سوءاستفاده احتمالی سرمایه های اعضا، با حسابرسی دقیق دلایل 5 سال به تعویق افتادن پروژه و شیوه و محل استفاده دهها میلیارد تومان سرمایه بی زبان 358 سهامدار توسط هیات خودسر بطور شفاف معلوم شده و بیش از 75 میلیارد تومان سرمایه سهامداران(قیمت واحدهای اضافه و تجاری) به جیب انها برگردد و هریک از سهامداران به حقوق عادلانه خود دسترسی پیدا کنند!؟

دو-اعضای محترم پروژه هنوز فراموش نکرده اند که در زمان مراجعه برای انتخاب واحدها، هرگاه سراغ واحدهای مرغوب از جمله واحدهای موجود در طبقات 9 و 10 را می گرفتند، هیات خودسر و عوامل آنها جدولی را که قسمتی از خانه های آن تیره شده بود در مقابل مراجعین قرار داده و اعلام می داشتند که این واحدها قبلا بفروش رفته است! اکنون این واحدهای فروش رفته دوباره از کجا سر برآورده اند و در معرض فروش قرار گرفته اند!؟ چه زیبا فرموده است: مکروا و مکرالله، والله خیرالماکرین!

وانگهی عقلای قوم بخوبی واقفند که زمین و ساختمان و واحدهای مسکونی و تجاری مانند شیرینی و آجیل شب عید نیستند که هرگاه در معرض فروش قرار بگیرند، مشتریان برای خرید آن صف بکشند، خصوصا در روزهای پایانی سال! لذا به هیات خودسر پیشنهاد می شود برای تحریک دیگران و همنوا کردن آنان باخود به ترفند دیگری متوسل شوند!

سه-همچنان که بارها اعلام شده است، کلیه واحدهای مسکونی واقع در طبقات 9 و 10 و همچنین 850 متر فضای تجاری جزء مشاعات 358 سهامدار است که به دروغ 440 نفر خوانده می شود و هیات خودسر بدون جلب رضایت همه اعضا مطلقا مجاز بفروش این مشاعات نیست و هرکس وارد بازی های آنان بشود متضرر شده و ناچار است که واحدهای خریداری شده را مسترد نماید.

چهار-هیات خودسر تاکنون بسیار بیشتر از تعهدات مالی اعضا در قبال تکمیل و تحویل واحدها از آنها وجه دریافت (هر متر مربع 1270000 تومان برای واحدهای 156 متری و 1520000تومان برای واحدهای 75 متری اینجا) و تنها در یکی دو ماهه اخیر میلیاردها تومان از آنان وصول کرده است که اگر هرچه زودتر از عملکرد و دریافتی های بی انتها و پرداختی های هیات خودسر، حسابرسی دقیق به عمل آید این واقعیت مشخص خواهد شد.

بنابراین فروش واحدهای مسکونی به بهانه نیاز شدید مالی آنهم پس از دریافت میلیاردها تومان وجه نقد در طول چند هفته اخیر از اعضا، علاوه بر دامن زدن به بعضی از شبهات، ترفند دیگری برای ...است و این هیات باید پاسخ دهد که با کدام استدلال و وجاهت قانونی دوباره می خواهد به بهانه تکمیل پروژه از محل سرمایه های مشترک اعضا برداشت کند!؟ وانگهی هیات خودسر با کدام مجوز اقدام بفروش املاک مشاعی آنهم با اعمال تخفیف می کند!؟

پنج-هیات خودسر لازم است پاسخ دهد که آیا درخواست منطقی جمعی از شرکا مبنی بر حسابرسی از عملکرد 6 ساله 3 نفر خودسر جهت آگاهی از سرنوشت دهها میلیارد تومان سرمایه بی زبان 358 سهامدار که به دروغ 440 نفر وانمود می شود و اصرار به اصلاح مدیریت پروژه جهت جلوگیری از هرگونه تبانی و سوء استفاده احتمالی و تسریع در تکمیل پروژه ای که دریافتی هایش حد یقفی ندارد و زمان تکمیلش نامعلوم است، به پروژه صدمه می زند یا زیاده خواهی های هیات سه نفره از اعضا و مقاومت در برابر خواسته های قانونی افراد پیگیر و عدم پاسخگوئی به مطالبات مشروع و قانونی آنان!؟ 

شش-گاهی هیات خودسر با انتشار شایعاتی وانمود می کند که اشخاص پیگیر در پی مطبوعاتی کردن مشکلات پروژه می باشند!! گرچه مطبوعاتی کردن مسائلی که در پروژه رخ داده و می دهد یکی از اقدامات پیشگیرانه و راه حلی برای استیفای حقوق شرکاست و می تواند یکی از راهکارهای مقابله با ناهنجاری ها و نابسامانی های موجود و جلوگیری از تداوم روند کنونی باشد، لیکن ما تاکنون برای استفاده از این اهرم پیشقدم نشده ایم که اگر اراده نمائیم مطبوعات سراسری از هر حیث آماده و مشتاق انتشار چنین اخباری هستند. اما واقعیت این است که با پیگیری ها و روشنگری های انجام شده و احیانا مطبوعاتی شدن بسیاری از ناگفته ها، تنها منافع آندسته از سیاست ورزان و کاسبکارانی که با عناوین مجعولی مانند مهندس و زیر سایه نام پروژه کوثر برای خود در جاهای مختلف دفتر و دستکی ایجاد کرده و بدون داشتن تخصص و تجربه کاری و یا رشته تحصیلی مرتبط پروژه های دیگری را بنام خود و یا نزدیکانشان در اختیار گرفته و در کوتاهترین مدت به نان و نوائی قارونی رسیده اند به مخاطره خواهد افتاد نه پروژه کوثر و منافع کسانی که با فروش همه زندگی خود در این پروژه سرمایه گذاری کرده و 6 سال برای صاحبخانه شدن انتظار می کشند

توسل به این قبیل ترفندها ما را بیاد داستان مردی می اندازد که نیمه شب وارد خانه ای شد، صاحبخانه که متوجه ورود آن بیگانه بخانه خود شده بود فریاد برآورده و همسایگان را بکمک طلبید. آن غریبه بجای آنکه پا بفرار بگذارد صاحبخانه را شماتت کرده باو گفت مرد حسابی چرا فریاد می زنی، ممکن است همسایگان بیدار شوند!!

هفت-شاید یکی از مسائلی که مطبوعات مایل به پیگیری دقیق ان باشند، نحوه گرفتن مدیریت پروژه اوقاف و شیوه اداره آن و یا ... و همچنین مساله اشتیاق کسانی است که تا دیروز حتی قادر به تلفظ و نوشتن عدد یک میلیارد هم نبودند اما امروز به برکت...سودای خرید زمینی به مساحت 3000 متر مربع به قیمت 90 میلیارد تومان در زعفرانیه را در سر می پرورانند و از ارائه پیشنهاد شراکت به بعضی از افراد خاص عضو پروژه در آن هم ابائی ندارند!!!

طرفه آنکه اهل فنّ اذعان می کنند که در یک عبارت "خسن و خسین هر سه دختران مغاویه حستند"، 7 غلط فاحش وجود دارد، زیرا: اولا، خسن نیست حسن است؛ ثانیا، خسین نیست، حسین است؛ ثالثا اینها دو نفرند نه سه نفر؛ رابعا، حسن و حسین نام پسر است نه دختر؛ خامسا، ایندو نسبتی با معاویه ندارند؛ سادسا، مغاویه نیست و معاویه هست؛ سابعا، "حستند" غلط است املای درست آن "هستند" است! 

"یَوْمَئِذٍ تُعْرَضونَ لاتَخْفى‏ مِنْکُمْ خافِیَةٌ"!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد