اطلاعیه های حقوقی

اطلاعیه های حقوقی  

اطلاعیه 54 کمیته پیگیری کوثر:
مواد 612 و 619 ق مدنی- امین باید مال ودیعه را بطوری که مالک مقررنموده حفظ کند و اگر ترتیبی تعیین نشده باشد آن را بطوری که نسبت به آن مال متعارف حفظ کند والا ضامن است. امین باید عین مالی را که دریافت کرده است رد نماید.
اطلاعیه 55 کمیته پیگیری کوثر:
مواد663، 666 و 667 ق مدنی- وکیل نمی تواند عملی را که از حدود وکالت او خارج است انجام دهد.هرگاه از تقصیر وکیل خسارتی به موکل متوجه شود که عرفا" وکیل مسبب آن محسوب می گردد مسئول خواهد بود.وکیل باید در تصرفات و اقدامات خود مصلحت موکل را مراعات نماید و از آنچه که موکل بالصراحه به او اختیار داده یا بر حسب قرائن و عرف و عادت داخل اختیار اوست تجاوز نکند.
اطلاعیه 56 کمیته پیگیری کوثر:
اصل ۴۰ قانون اساسی- هیچ‌کس نمی‌تواند اعمال حق خویش را وسیله اضرار به غیر یا تجاوز به منافع عمومی قرار دهد.
اطلاعیه 57 کمیته پیگیری کوثر:
ماده1ق. افراز و فروش املاک مشاعی- افراز املاک مشاع که جریان ثبتی آنها خاتمه یافته اعم از اینکه در دفتر املاک ثبت شده یا نشده باشد، در صورتی که مورد تقاضای یک یا‌ چند شریک باشد با واحد ثبتی محلی خواهد بود که ملک مذکور در حوزه آن واقع است. واحد ثبتی با رعایت کلیه قوانین و مقررات ملک مورد تقاضا‌ را افراز می‌نماید.
اطلاعیه 58 کمیته پیگیری کوثر:
مواد 1 و 8 ق. مجازات راجع به انتقال مال غیر- کسی که مال غیر را با علم به اینکه مال غیر است به نحوی از انحاء عیناً یا منفعتاً بدون مجوز قانونی به دیگری منتقل کند کلاهبردار‌محسوب و ... محکوم می‌شود. و همچنین است انتقال‌گیرنده که در حین معامله عالم به عدم مالکیت انتقال دهنده باشد.کسانی که معاملات تقلبی مذکوره در مواد فوق را به وسیله اسناد رسمی نموده یا بنمایند جاعل در اسناد رسمی محسوب و مطابق ‌قوانین مربوطه به این موضوع مجازات خواهند شد.


گرچه اجتماع اعضای پروژه کوثر نوعی شرکت مدنی است و فاقد یک شخصیت حقوقی تعریف شده صاحب اساسنامه  می باشد، لیکن از آنجا که هیات سه نفره پیوسته برای توجیه تصمیمات و اقدامات غیرقانونی خود به مصوبات مجامع عمومی موهوم استناد می کند، از اینرو آئین‌نامه نحوه تشکیل مجامع عمومی می تواند به عنوان یک شاخص و قرینه حقوقی جهت ارزیابی مجامع تشکیل شده و مصوبات ان مورد بررسی و ارزیابی واقع شود. در ادامه به تعدادی از مواد این آئین نامه اشاره شده است:


اطلاعیه 59 کمیته پیگیری کوثر:

ماده7 آئین‌نامه نحوه تشکیل مجامع عمومی (به عنوان یک قرینه حقوقی برای توجیه مجامع کوثر): دعوت مجمع عمومی باید به طریقی که دراساسنامه تعاونی قید شده صورت گیرد. هرتعاونی مکلف است حداقل یکی ازروشهای انتشار آگهی در جراید کثیرالانتشار یا محلّی و یا دعوتنامه کتبی  یا هر دو روش را انتخاب و در اساسنامه قید نماید.علاوه بر این الصاق آگهی دعوت در محل دفتر اصلی و ... و محل کارگاهها همچنین درج آن در وب سایت مربوطه درصورت وجود نیز الزامی است.
اطلاعیه 60 کمیته پیگیری کوثر:
ماده 5 آئین‌نامه نحوه تشکیل مجامع عمومی(بعنوان یک قرینه): چنانچه مجمعی نسبت به موارد خارج از صلاحیت خود رسیدگی و اتخاذ تصمیم کند، تصمیمات متخذه از درجه اعتبار ساقط است. 
ماده 37- مجمع عمومی نمی‌تواند بر تعهدات صاحبان سهام بیفزاید مگر آنکه کلیه اعضاء تعاونی در مجمع حضور داشته و با تصمیم متخذه موافقت نمایند.
اطلاعیه 61 کمیته پیگیری کوثر:
ماده10 آئین‌نامه نحوه تشکیل مجامع عمومی- ‏دعوت مجمع عمومی ضمن درج تاریخ انتشار باید مشتمل بر نکات ذیل باشد:نام تعاونی. نوع مجمع عمومی اعم از عادی، عادی بطور فوق‌العاده، فوق‌العاده. نوبت مجمع.دستورجلسه.تاریخ وساعت برگزاری.محل برگزاری ونشانی کامل آن. زمان و مکان بررسی وکالتنامه‌ها صدور برگه حضور در مجمع.نحوه و مهلت ثبت نام در انتخابات هیات مدیره و بازرسان 
اطلاعیه 62 کمیته پیگیری کوثر:
تبصره3 ماده 21 آئین‌نامه نحوه تشکیل مجامع عمومی(به عنوان یک قرینه حقوقی برای توضیح مجامع کوثر): ملاک تشخیص تعداد اعضای حاضر در جلسات مجامع عمومی ورقه حضور و غیابی است که حاضران در بدو ورود به جلسه، اصالتاً یا به نمایندگی از طرف عضو آنرا امضا می‌کنند.
اطلاعیه 63 کمیته پیگیری کوثر:
ماده 28 آئین‌نامه نحوه تشکیل مجامع عمومی - رأی گیری در کلیه مجامع عمومی فوق العاده، همچنین انتخاب اعضاءهیات مدیره و بازرسان، الزاما بصورت کتبی [با برگه رأی] خواهد بود و برای اتخاذ سایر تصمیمات می‌تواند با قیام وقعود بعمل آید.چنانچه در مورد نتیجه رای گیری به روش قیام وقعود تردیدی حادث شود، باتقاضای حداقل دونفراز اعضای هیات رئیسه می‌توان رای‌گیری را مجددا و بصورت کتبی بعمل آورد.
اطلاعیه 64 کمیته پیگیری کوثر:
ماده 29 آئین‌نامه نحوه تشکیل مجامع عمومی- مقام دعوت کننده مکلف است پیش از برگزاری مجمع، برگه‌‌های رأی را به تعداد اعضاء بصورت چاپی تهیه تا در جلسه بین اعضاء یا نمایندگان تام‌الاختیار آنها توزیع نماید. برگه‌های مذکور باید ممهور به مهر تعاونی و متضمن نام کامل تعاونی، عنوان جلسه مجمع و تاریخ برگزاری آن و دستور جلسه مربوطه باشد.
اطلاعیه 65 کمیته پیگیری کوثر:
تبصره1 ماده 29 آئین‌نامه نحوه تشکیل مجامع عمومی: چنانچه انتخابات در دستور جلسه مجمع باشد، برگه‌‌های آن بصورت مجزا تهیه خواهد شد. در برگه انتخابات باید علاوه بر نام کامل تعاونی، عنوان جلسه مجمع و تاریخ برگزاری آن، جای خالی با درج شماره و به تعداد اعضاء اصلی هیأت مدیره و بازرسان در نظر گرفته شود.
اطلاعیه 66 کمیته پیگیری کوثر:
ماده 32 آئین‌نامه نحوه تشکیل مجامع عمومی - در موارد رای‌گیری کتبی، جمع آوری آراء توسط افراد امین و منتخب هیأت رئیسه و شمارش آنها توسط هیأت مذکور و در فرم‌های مخصوص متضمن موارد دستور جلسه بعمل می‌آید. در شمارش آراء بایستی کل آراء مأخوذه، آراء موافق و مخالف و آراء سفید و آراء باطل ثبت شوند.
اطلاعیه 67 کمیته پیگیری کوثر:
ماده 36 آئین‌نامه نحوه تشکیل مجامع عمومی(به عنوان یک قرینه حقوقی برای توضیح مجامع کوثر): گزارش هیأت مدیره نمی تواند متضمن پیشنهاد تصویب وتجویز اقدامات آینده یا اقدامات بدون مجوز گذشته باشد و رعایت ماده34 آیین نامه دراین مورد الزامی است.
اطلاعیه 68 کمیته پیگیری کوثر: 
ماده 44- صورتجلسه مجمع عمومی باید مشتمل بر نکات ذیل باشد:نام تعاونی، نوع مجمع عمومی اعم از عادی، عادی بطور فوق‌العاده، فوق‌العاده، نوبت مجمع، تاریخ دعوت مجمع [انتشار آگهی] و نحوه دعوت، زمان برگزاری، محل برگزاری، مقام دعوت کننده، تعداد حاضرین، تعداد کل اعضاء شرکت، دستور جلسه، اعضاء هیأت رئیسه، خلاصه مذاکرات و ذکر تصویب یا عدم تصویب هریک از موارد دستور جلسه به ترتیب و با قید تعداد آراء، نتیجه انتخابات با ذکر مشخصات سجّلی منتخبین به ترتیب اصلی وعلی البدل و تعداد آراء مأخوذه. ساعت ختم جلسه و امضاء هیأت رئیسه

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد