چکیده ای از انچه در مجمع مورخه 11 اسفند 91 پروژه کوثر مطرح شد


*پس از اصرار و پیگیری بعضی از اعضای کمیته نظارت و پیگیری اعتراضات و حقوق شرکاء و تهدید هیات سه نفره به روشنگری در مطبوعات، بالاخره به دعوت هیات سه نفره، جمعه 11 اسفند 1391 مجمعی با حضور دهها نفر از مدعوین در محل پروژه کوثر تشکیل شد. طبق معمول بدون این که تشریفات قانونی مربوط به دعوت و تشکیل مجامع عمومی رعایت و هویت افراد شرکت کننده احراز شود، این نشست در یکی از سالن های پروژه برگزار شد. در این جلسه علاوه بر دهها نفر از کارکنان پروژه تعدادی از مدعوین با اعضای خانواده خود درجلسه حضور یافته بودند. در این جلسه حقایق زیادی از جمله دلایل اصرار هیات سه نفره به حفظ ترکیب هیات نامنتخب سه نفره و توقعات مالی انها برای شرکای پروژه روشن شد. در ادامه قسمت هائی از مسائل مطرح شده آمده است:

*چند تن از شرکای پروژه بشدت به اقدامات غیرقانونی هیات نامنتخب سه نفره از جمله تنظیم صورتجلسه های مجعول و امضا گرفتن ها اجباری از اعضا در پای اینگونه صورتجلسه ها، خرید و فروش و تقسیم های غیرقانونی و همچنین اخذ وکالتنامه های اجباری از اعضا معترض شدند. هیات و دو سه نفر از عوامل آنها که بهترین واحدها را بنام خود کرده اند، نیز بصورت هماهنگ بجای پاسخ دادن به سوالات، شبهات و ابهامات فراوانی که در مورد عملکرد هیات وجود دارد، به روش های مختلف از طریق حاشیه سازی و یا با ایهام و اشاره سعی می کردند تا اعتراضات برحق افراد و حتی اعضای کمیته نظارت را که خوشبختانه نوعا کوچکترین نفع و خواسته شخصی ندارند را شخصی جلوه داده و افکار را به نقطه دیگری منحرف کند!

*بسیاری از اعضای پروژه که از تاخیر چند ساله تکمیل پروژه مسکونی کوثر و خانه به دوشی خود به تنگ آمده بودند با ناراحتی و حتی داد و فریاد مرتبا از هیات سه نفره سوال می کردند که بالاخره سقف هزینه های احداث و تکمیل پروژه تا کجاست و کی تکمیل خواهد شد و چرا سهم هریک از شرکا نسبت به 850 متر مربع از فضای تجاری و 82 واحد جدیدالاحداث مشخص نمی شود اما هیات به هیچیک از این پرسش ها پاسخ نمی دادند!

*در این جلسه یکی از اعضای هیات سه نفره با مقایسه پروژه کوثر و آفتاب، به بهانه توجیه اقدامات خود در کوثر، در مقام تضعیف پروژه افتاب و این که هزینه این پروژه بیش از کوثر است برامد که یکی از اعضای کمیته در واکنش به او گفت آن پروژه در سال 90 با تورم شدید موجود آغاز و توسط چندین نفر هیات مدیره سالم اداره می شود که متاسفانه یکنفر از هیات سه نفره کوثرهم در میان آنها نفوذ کرده است.
وی در ادامه افزود پروژه افتاب در هربلوک علاوه بر احداث سالن های اجتماعات، زمین ورزشی و پد هلیکوپتر، دهها امتیاز دیگر هم دارد که شما پروژه کوثر را از آن محروم کرده اید!
*در این جلسه هیات سه نفره اعلام کرد که ما 2.5 درصد از ارزش کل پروژه را بابت حق مدیریت خود برمی داریم!! یکی از اعضا کمیته نظارت در پاسخ باو گفت شما به صفت کارپرداز و نماینده مجلس مسئول پیگیری پروژه شدید و حتی پس از ان که مجمع قصد تغییر هیات را داشت اصرار کردید که باقی بمانید و اقرار نامه شما هم حاکیست که سهم شما از پروژه مانند سایر اعضاست و فقط بنام خود از امتیازات 18 سهم برخوردارید. ضمنا در طول این مدت مبالغ زیادی را هم بعناوین مختلف دریافت کرده اید.
*یکی از اعضای کمیته نظارت از هیات سه نفره پرسید اگر ممکن است یکبار تعداد سهام خود و میزان و زمان وجوه پرداختی های خود و واحدهائی که برای خود در نظر گرفته اید بصورت شفاف به اعضای مجمع اعلام کنید که هیات از پاسخگوئی به ان طفره رفت!
*در این جلسه هیات سه نفره با نمایش فیلم مربوط به آخرین مجمع برگزار شده در 15 شهریور سال 1389، می خواست وانمود کند که این نشست مربوط به سال 1390 است تا از این طریق صورتجلسه جعلی 6 شهریور 1390 خود را توجیه کند که با اعتراض شدید بعضی از شرکا مواجه شد و ناگزیر به عقب نشینی شدند. ضمنا یکی از اعضای کمیته نظارت در واکنش به پخش این کلیپ گفت گیریم که مجمعی هم در سال 90 با تعداد 60-70 نفر که هویتشان نامعلوم است تشکیل شده باشد، مگر آنان می توانند با رای خود حق سایر شرکا را از انها سلب کرده و به شما اختیارات غیرقانونی تفویض کنند که اینک با هزار حیله و فریب در مقام درست کردن صورت جلسه جعلی هستید!؟
*دو تن از اعضای کمیته نظارت، گزارشی در مورد حقوق شرکاء، اضافه دریافتی های هیات سه نفره، تعویق 3 ساله تکمیل پروژه، تخلفات متعدد هیات سه نفره را ارائه و تاکید کردند که شیوه برگزاری مجمع، میزان مبالغ ماخوذه، تنظیم مصوبات آن، وکالتنامه های استثماری اخذ شده با اکراه از مراجعین فاقد وجاهت قانونی است.

*یکی از اعضای کمیته نظارت و پیگیری که به روشنگری در مورد عملکرد هیات سه نفره پرداخت، در پایان سخنانش خطاب به هیات سه نفره گفت حقوق شرکا را تا دینار اخر از شما خواهیم گرفت که سخنان او با استقبال و تشویق فراوان حاضران مواجه شد.

  *یکی از اعضای کمیته نظارت از هیات سه نفره تعیین تکلیف مشاعات متعلق به 358 شریک پروژه از جمله؛ 850 متر فضای تجاری به قیمت بیش از 17 میلیارد تومان و 82 واحد جدیدالاحداث به قیمت بیش از 60 میلیارد تومان توضیح خواست که هیات سه نفره تا پایان جلسه از پاسخ دادن به آن طفره رفت!

*چندتن از حاضرین به عدم رعایت تشریفات قانونی تشکیل مجمع عمومی، نامشخص بودن هویت بسیاری از مدعوین و حضور دهها نفر از کارکنان و وابستگان اعضای هیات سه نفره در داخل جلسه برگزار شده، معترض و برای اتخاذ هرگونه تصمیمی خواهان تشکیل مجمعی با رعایت تشریفات قانونی و حضور شرکاء با کارت شناسائی در داخل جلسه شدند.
*در این جلسه پیشنهاد شد که ترکیب هیات مدیره پروژه با رای مجمع عمومی به 7 نفر تغییر و عملکرد هیات مورد بررسی واقع و از کلیه حساب های پروژه حسابرسی به عمل آید. علیرغم اصرار فراوان اکثریت قریب به اتفاق حاضرین در جلسه، هیات سه نفره بویژه کوهکن و ندیمی بشدت با این پیشنهاد قانونی شرکای پروژه مخالفت کرده و اصرار داشتند که 4 نفر از افراد مورد نظر هیت تنها بعنوان ناظر تعیین شوند که حاضران زیر بار نرفتند و بی نتیجه ماند.

چندتن از شرکای پروژه که از مقاومت هیات سه نفره در برابر خواست های قانونی اعضای مجمع مبنی بر تغییر ترکیب هیات سه نفره به 7 نفره به شدت ناراحت و عصبانی شده بودند فریاد براوردند که اگر ریگی در کفش ندارید چرا از خواسته های قانونی اعضای پروژه تمکین نمی کنید!؟

*هیات سه نفره که در برابر انتقادات و پرسش های قانونی و منطقی حاضران در جلسه و یکی از اعضای کمیته نظارت قادر به پاسخگوئی نبود، مرتبا از طریق ایجاد حاشیه و شخصی جلوه دادن اعتراضات و این که ممکن است در اثر مطالبات و پیگیری های قانونی اجرای پروژه متوقف شود، تلاش می کرد که اعضای پروژه را مرعوب و انها را از ادامه پیگیریهای قانونی خود منصرف نماید!
*یکی از اعضای کمیته نظارت در واکنش به شانتاژ هیات سه نفره مبنی بر این که در اثر پیگیری ها ممکن است در اجرای پروژه تعلل ایجاد شود پاسخ داد: برخلاف شما تمام تلاش کمیته نظارت این است که با توسل به سازوکارهای قانونی در درون پروژه و انجام حسابرسی و اصلاح ترکیب هیات مدیره مانع از هرگونه ایجاد اختلال در روند پروژه شود والّا حتی با شکایت یکنفر هم ممکن است اجرای پروژه مختل گردد. لذا ما اجازه نمی دهیم که پروژه متوقف شود و در صورت لزوم با خلع ید از هیات سه نفره هیات مدیره جدید با سرعت بیشتری نسبت به تکمیل پروژه و احقاق حقوق شرکا اقدام خواهد کرد.

*یکی از شرکای پروژه به فروش های غیرقانونی و خویشاوندسالاری در پروژه و میزان دریافتی ها و تخصص شاغلین در پروژه کوثر و شیوه برخورد بد مدیریت تحمیلی طرح با مراجعین اعتراض کرد.
*حضور افراد ناشناخته و تعداد زیادی از کارکنان پروژه در سالن مجمع و واکنش های گزینشی و از پیش برنامه ریزی شده آنها کاملا محسوس بود و تنها این گروه اظهارات هیات سه نفره را مورد تائید قرار می دادند.
*یکی از اعضای کمیته نظارت و پیگیری با اشاره به این که عرصه پروژه کوثر مشاعی و متعلق به 358 نفر شرکای آن می باشد و همه اعیانی آن همه با سرمایه شرکا احداث شده است، تاکید کرد که هرگونه نقل و انتقال و فروش و یا تقسیم واحدها بدون رضایت همه 358 شریک فاقد وجاهت قانونی است و هرگونه نقل و انتقال صورت گرفته در حکم انتقال و یا فروش مال غیر است.

*یکی از اعضای کمیته نظارت به اجتماع چند شخصیت حقوق در اعضای هیات نامنتخب سه نفره مرکب از: امین، وکیل، ناظر، کارپرداز، مسئول کارگزینی، مجری طرح، پیمانکار و ناظر و ...معترض و انرا غیرقانونی خواند.

این عضو کمیته نظارت از هیات سه نفره پرسید مگر شما پس از خلع ید غیرقانونی از پیمانکار در آخرین نشست خود با شرکای پروژه در شهریور سال 89 نگفتید که ما 16 درصد زیر قیمت پیمانکار پروژه را حداکثر تا اواخر سال 90 تحویل شرکا خواهیم داد؟ پس چرا هنوز پروژه تکمیل نشده و از هر عضو بین 350 تا 650 هزارتومان هم بیشتر از تهعدشان گرفته اید و هنوز چاه ویلتان پر نشده و اگر کسی زیاده خواهی های شما را تامین نکند و یا دیر تامین کند او را جریمه و از حقوقش محروم می کنید!؟ 
*باتوجه به سوابق و عملکرد هیات سه نفره، بعضی از شرکای پروژه بامراجعه به اعضای کمیته نظارت از آنها درخواست می کردند که برای تشکیل مجمع عمومی، این کمیته ابتکار عمل را در دست گرفته و با رعایت تشریفات قانونی و شناسائی هویت مدعوین و جلوگیری از ورود افراد متفرقه، مجمع عمومی را برگزار و تصمیمات نهائی در آن جلسه اتخاذ شود.
*در پایان جلسه که کمتر از 70 نفر مرکب از کارکنان پروژه و مدعوین در سالن باقی مانده بودند، علیرغم تلاش ناموجه وناکام ندیمی و کوهکن برای اخذ رای به شیوه دست بالاکردن، جهت گرفتن مجوز برای ادامه فروش غیرقانونی واحدها، مقرر شد اتخاذ هرگونه تصمیمی منوط به تشکیل مجمعی با حضورهمه شرکای شناخته شده پروژه و رعایت تشریفات قانونی شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد