کوثر؛ شهر بی قانون و ثبت سند مالکیت ملک مشاعی متعلق به 360 نفر؛ بنام کوهکن، برزگر و ندیمی

کوثر؛ شهر بی قانون و ثبت سند مالکیت ملک مشاعی متعلق به 360 نفر؛ بنام کوهکن، برزگر و ندیمی!!(بسیار مهم) 

کارشناسان: دستورالعمل مشخصی درخصوص ضوابط و مقررات و نظام نامه های مالی و معاملاتی نیست و متهمین شخصا اقدام به تبیین و تعیین ضوابط اجرائی و عملیاتی پروژه از قبیل: چگونگی و نحوه دریافت وجوه از اعضا، چگونگی انجام هزینه ها، واگذاری، سپرده و جرائم و ...نموده و عملکرد آنان در از سوی اعضا در مجمع مصوب نگردیده است!!!  

 

 1- متهمین خودسر و شهر بی قانون!

هیات کارشناسان رسمی دادگستری منصوب دادسرا هم در گزارش خود تائید کردند که متهمین از سال 86 به این سو که ملک مشاعی متعلق به 360 نفر شریک را در اختیار خود گرفته و سند آنرا را بصورت غیرقانونی بنام خود ثبت کرده اند، تابع هیچگونه ضابطه و مقرراتی نبوده اند و در طول سال های 86-94 بطور خودسرانه عمل و مویات خویش را بر شرکا تحمیل کرده اند!!

2-کوهکن، ندیمی و برزگر، بدون اطلاع و اجازه شرکا، ملک مشاعی متعلق به 360 نفر را بنام خود ثبت و سند دریافت کرده اند!!

محسن کوهکن کارپرداز وقت مجلس هفتم با همدستی ایرج(ابوذر) ندیمی نماینده لاهیجان و طاهرآقا برزگر نماینده وقت بستان آباد، در 86/03/21 زمین بیش از 17700 متری متعلق به 360 تن از مالکین و شرکاء را بدون اطلاع و کسب اجازه از آنان بنام خود ثبت و سند رسمی را بنام خود دریافت کرده و از آن تاریخ تاکنون منویات خود را به شرکای زمین تحمیل کرده‌اند!

قانون در این باره چه می گوید:

1-ماده 22 قانون ثبت: ثبت ملک در دفتر املاک بنام هرکس نشانه مالکیت وی می باشد.

به موجب این ماده؛ از لحظه ثبت ملک در دفتر املاک و صدور دفترچه مالکیت به نام مستدعی ثبت، به منزله استقرار مالکیت و بردن مال دیگری محسوب می شود، زیرا با صدور سند و ثبت ملک در دفتر املاک، مالکیت افراد استقرار و استیلای قانونی بر مال می یابند.

2-ماده 107 قانون ثبت: «هرکس به عنوان اجاره یا عمری یا رقبی یا سکنی و یا مباشرت و بطور کلی هرکس نسبت به ملکی امین محسوب بوده و به عنوان مالکیت تقاضای ثبت آن را بکند به مجازات کلاهبردار محکوم خواهد شد»

3-ماده 105 قانون ثبت: «...همچنین است(کلاهبردار) ...در موقع ثبت ملک در دفتر ثبت املاک مالک نبوده و معهذا سند مالکیت بگیرد...»

4-ماده یک قانون مجازات راجع به انتقال مال غیر- «کسی که مال غیر را با علم به اینکه مال غیر است به نحوی از انحا عینا یا منفتا بدون مجوز قانونی به دیگری منتقل کند، کلاهبردار محسوب و مطابق ماده 238 قانون مجازات عمومی محکوم می شود».

5-ماده 8 قانون مجازات راجع به انتقال مال غیر: «کسانی که معاملات تقلبی مذکوره در مواد فوق را بوسیله اسناد رسمی نموده یا بنمایند، جاعل در اسناد رسمی محسوب و مطابق قوانین مربوطه به این موضوع مجازات خواهند شد.»


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد